dinsdag 11 september 2012

collage


Deze collage is een hele tijd een WIP (WorkInProgress) geweest. Nadat ik hem een tijdje niet had gezien, was ik toch nog steeds tevreden met m'n aanvankelijke layout. Vastplakken dus maar!
De achtergrond is een inktjetkopie op linnen van een door mij versierd papier. Ik gebruikte: papieren elementen, een kopie op een doorzichtige sheet (paard en vrouw), borduurgaren, mandarijnennetje, stempels, gessodruk (de bij) en een witte corrigeerstift. Het is net wat groter dan A4, omdat het rechter gedeelte met de ruitjes eraan vast is genaaid. Op de scan valt dus een paar centimeter weg aan de linkerkant. De tekst komt uit een liedje dat maar in mijn hoofd bleef zitten, van Leonard Cohen .

This collage has been a WIP (WorkInProgress) for a long time. After I hadn't seen it for a while, I still was satisfied with the layout I had initially in mind. So stick it on then!
The background is an inkjet copy on linen of a coloured paper of mine. I used:  paper elements, a copy on a transparent sheet (horse and woman), embroidery floss, netting from mandarins, stamps, gesso print (the bee) and a white correction pen. The collage is about 13"x8" because the right side with the diamond paper has been sewn onto the linen. Therefore I couldn/t scan it completely. About an inch is missing on the left side.The text is from o song that wouldn't get out of my head,.by Leonard Cohen.


Geen opmerkingen: